Week 4 Dolfijnen spotten - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Dennis Ammerlaan - WaarBenJij.nu Week 4 Dolfijnen spotten - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Dennis Ammerlaan - WaarBenJij.nu

Week 4 Dolfijnen spotten

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Dennis

03 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hello there,

Ik ben ondertussen alweer een maand van huis en de tijd vliegt voorbij. Daarom weer tijd voor een reis verslag. Bij mij is het geen vakantie en wordt er gewoon door gewerkt deze week.

Na vorige week een auto gekocht te hebben, zijn we deze week na werk bezig geweest met het maken van het bed. Het is nog verre van af, maar we hebben afgelopen weekend voor het eerst in de auto geslapen.
Omdat we nu onze eigen auto hebben en we erin kunnen slapen, hadden we besloten om dit weekend op weg te gaan naar Tauranga. Dit is een plaats gelegen langs de oostkust van het Noordereiland.

Zo gezegd zo gedaan vrijdagavond na werk hebben we een route uitgestippeld en de spullen klaar gelegd om zaterdag bijtijds te kunnen vertrekken.

Zaterdagochtend zijn we rond een uurtje of half 9 gaan rijden richting Tauranga. Onze eerste korte stop was in Whitford. Daarna zijn we via Beachlands door gereden naar Maraetai. Hier vandaan hadden we een super uitzicht over de zee op Waiheke Island. Waarna we vervolgens via een mooie pas langs de kust door zijn gereden naar Clevedon. En daarna door naar Kawakawa bay. Ook hier zijn we weer even kort gestopt en hebben we wat gegeten, om vervolgens een lang en super mooie rit te rijden over de East coast road, waarna we uitkwamen in Waitakaruru.
Waarna weer door gereden zijn naar Tauranga. Hier zijn we opzoek gegaan naar een camping om te overnachten.
We kwamen uit op camping de ‘Fernland Spa’, en zoals de naam al zegt waren hier heerlijke baden waar we na een rondje hardlopen, even lekker hebben kunnen ontspannen.

Zondag begon de dag alweer vroeg, want er stond een dag op een boot opzoek naar dolfijnen op de planning. Hier moesten we rond half 8 zijn, waarna we gelijk de zee opgingen, opzoek naar dolfijnen. Toen de zon doorkwam was het al snel goed uit te houden op zee, maar het duurde helaas een aantal uur voordat we de eerste dolfijnen groep gevonden hadden.
We hadden het geluk dat er geen baby dolfijn in de groep aanwezig was, waardoor we mochten we naast de boot aan swimbar konden hangen om met de dolfijnen mee te zwemmen.
Halverwege de dag zijn we naar een eiland gevaren waar we heel mooi konden snorkelen. Ook werd de zelf gevangen vis gebbqd, wat erg goed smaakte. Tijdens het snorkelen zagen we nog een aantal zeehonden. Toen er besloten werd om terug te varen kwamen we onderweg nog meer dolfijnen tegen en uiteindelijk hebben we ook nog een grote hamerhaai gezien.
Om 5 uur stonden we weer op wal na een super mooie dag met de Orca Wild Adventures en weer een super ervaring rijker om nooit te vergeten.

Helaas was het super weekend met mooi weer alweer snel voorbij, waarna maandag weer werd gewerkt. Omdat de bedrijfsleider het de laatste weken erg druk had, vroeg hij mij of ik voortaan de EC- waarde van de drain van alle soorten rozen wilde gaan meten, om deze daarna samen te analyseren en aanpassingen door te voeren.

Vandaag (dinsdag) is het weer onze paper day en moeten er weer wat aan school gedaan worden.

Alweer snel een lang verslag, sorry! Zal proberen hem volgende keer wat korte te houden.

Jullie horen weer van me!
Groeten