Week 16 De laatste loodjes - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Dennis Ammerlaan - WaarBenJij.nu Week 16 De laatste loodjes - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Dennis Ammerlaan - WaarBenJij.nu

Week 16 De laatste loodjes

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Dennis

24 Mei 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallowaah,

Het is weer reisverslagtijd, dus even tijd vrijmaken voor het schrijven van dit verslag. Het zal dit keer een iets korter verslag zonder foto’s worden, want er zijn deze week weinig spannende dingen gebeurt. Het was een normale week waarin werd gewerkt, gesport en ik veel aan mijn verslag heb gewerkt.

Het was na de leuke run van vorige week alweer snel maandag, het begin van weer een nieuwe week. Toen ik maandag op werk kwam en begon met het knippen van rozen in de kas met het diffuse glas viel al snel op dat veel bloemen last hadden van Botrytis. Want veel rassen zaten onder de ‘spots’. In deze tijd van het jaar is dit een terugkomend probleem, door omslag van het weer naar koudere dagen met meer regen.
Maar het viel al snel op dat het met name de linker kant van de kas was en wel erg veel bloemen er last van hadden. Toen door de bedrijfsleider op de klimaatcomputer werd gekeken, bleek dat de verwarming in de nieuwe kas het niet deed (al het hele weekend). Gelukkig is dit probleem nu verholpen, maar het heeft wel veel productie gekost. Om meer verspreiding tegen te gaan, zijn van de week ook alle rozenpaden schoongeveegd.

Dinsdag had ik mijn paper- day, deze had ik hard nodig want het einde komt inzicht en het verslag moet op tijd af zijn. Zo heb ik deze dag veel aan school gewerkt en ’s avonds zijn Tim en ik verder gegaan met het plannen van onze roadtrip.

Donderdag moest ik na ‘tea-time’ plotseling naar de vestiging in Massey. Door een fout in de planning, moest er binnen een dag veel nieuw rozenstek worden gemaakt. Ik weet nog goed dat ik de eerste dag op Massey kwam. Die dag moest ik trays vullen, stekknippen en steksteken. Nu zijn we alweer een paar maanden verder en was het waarschijnlijk mijn laatste dag op Massey en moest ik precies hetzelfde werk doen als de eerste dag dat ik hier was, wat lijkt als de dag van gister, wat een toeval!

Tim en ik samen met Christine en Oscar waren vrijdagavond uitgenodigd op de verjaardag van Trudy (werkneemster op Massey). Trudy was van de week 60 geworden en vierde haar verjaardag bij haar thuis. Trudy en haar man Gerard komen van oorsprong uit Hoorn, Nederland. Daarom waren er ook een aantal vrienden van hun die van oorsprong ook uit Nederland komen en al lange tijd in Nieuw Zeeland wonen. Dit maakte het erg grappig om te horen, hoe verschillende gesprekken door elkaar heen liepen in het Nederlands, dan weer in het Engels en weer Nederlands. Zo sprak je tegen iemand het ene moment in het Nederlands en later in het Engels. Toch had de verjaardag ook zijn Nederlandse tinten, zoals: blokjes kaas, plakjes worst, een pipsausje en gehaktballetjes met saté. Toch moest ik wel wennen aan de Nieuw- Zeelandse gewoonte, dat ze starten met bier en wijn en pas aan het einde een bak koffie met gebak (appeltaart) nemen.

Zaterdag stond weer vroeg de wekker om te werken. Na werk heb ik de hele middag gebruikt voor het maken van mijn verslag. Gelukkig regende het heel de dag buiten, waardoor ik niet kon worden verleid om even een balletje hoog te houden.
Vandaag eigenlijk helaas hetzelfde liedje, hard aan school werken om het op tijd af te krijgen voor het reizen. Gelukkig zit er een consequentie aan vast als ik niet op tijd klaar ben want dan moet ik mijn verslag tijdens het reizen afmaken, dus zal ik wel moeten.

Nog even de laatste loodjes en proberen het verslag van de week zo ver mogelijk af te krijgen. Om het te kunnen gaan presenteren aan het bedrijf, om daarna te kunnen gaan reizen!

Jullie horen van me!

See you

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Hallo allemaal, Welkom op mijn profiel. Hier kunt u alles lezen over mijn reis en belevenissen.

Actief sinds 04 Feb. 2015
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 13404

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 25 Juli 2015

Stage Nieuw Zeeland

Landen bezocht: