Week 17 Let’s Gooo!!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Dennis Ammerlaan - WaarBenJij.nu Week 17 Let’s Gooo!!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Dennis Ammerlaan - WaarBenJij.nu

Week 17 Let’s Gooo!!!

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Dennis

30 Mei 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo allemaal,

Er is weer een week voorbij en de temperatuur is weer verder gedaald, de winter is nu echt begonnen. Deze week was het de week waar het eigenlijk allemaal omdraait. Want deze week moesten we ons rapport afronden, eindpresentatie geven op het bedrijf en alle andere papieren in orden maken voor school. Het was dus een drukke en de minst leuke week van de stage.

Na vorig weekend veel aan school te hebben gewerkt, was het weer maandag en dus een werkdag. Dit was wel weer even lekker na veel in de boeken te hebben gezeten en naar een beeldscherm te hebben gestaard, wat niet echt mijn ding is!!! Het was maandag niet erg druk op werk, maar door de vele afwezigen in verband met ziekte, was er toch veel werk te doen.

Dinsdag bestond de paper- day uit het afronden van men stagerapport en het starten met de voorbereidingen voor de eindpresentatie. Dat betekende weer een dag achter zo’n saai beeldscherm zitten en je afsluiten van de wereld om je heen. Dit was aardig gelukt, zo had ik dinsdagavond mijn rapport afgerond en mijn presentatie voor het grootste gedeelte klaar. Helaas hadden we dinsdag nog geen tijd gehad om alle beoordelingsformulieren te vertalen naar het Engels en ook het vertalen van de belangrijkste stukken van het rapport was ik nog niet aan toegekomen. Maar het was al laat geworden, dus hier moesten Tim (die ook nog niet klaar was) en ik een oplossing voor zien te vinden.

De volgende dag (woensdag) had ik weer even afleiding, want er moest weer gewerkt worden. Omdat we lekker doorgewerkt hadden, waren we eerder klaar met het sorteren en klaarmaken van de rozen voor verkoop. Ons snelle werken werd beloont, want in plaats dat we onkruid moesten wieden, pluizen of andere kaswerkzaamheden mochten weer eerder naar huis. Dit kwam goed uit, want nu kon ik lekker lang sporten, want het was immers de laatste keer was.
Na een goede training had Christine een heerlijke appeltaart gebakken voor Tim en mij, omdat het onze laatste week was.

Donderdag mochten we gelukkig ook gebruiken voor het afronden van de presentaties en het vertalen van alle formulieren. Om me goed te kunnen blijven concentreren, moest er goed gegeten worden en daarom had ik een heerlijke maaltijdsalade gemaakt. De goede maaltijd had geholpen want donderdagmiddag was alles klaar voor de eindpresentatie en eindbeoordeling. Zo had ik eind van middag nog mooi even tijd om een aantal baantjes te trekken in het zwembad en nog even te ontspannen in de sauna.

Vrijdagochtend begon de dag lekker fris, want de temperatuur was gedaald naar de 0⁰C, dat betekende dus de vooruit van de auto krabben.
Maar goed vrijdag, was het dan alweer de dag die soms zo ver weg leek, maar nu alweer zo dichtbij. De laatste dag op stage! Toch een raar gevoel, want de eerste dag dat je binnen kwam lopen en de eerste rozen knipte lijkt als de dag van gister. Maar goed de laatste dag betekend ook het presenteren van de eindpresentatie en de eindbeoordeling door het stagebedrijf. De presentatie ging er goed en ze waren erg tevreden bleek uit de beoordeling.
Omdat het mijn laatste dag was, was er een Morning-Tea geregeld. Christine had speciaal voor mij voor de Morning Tea een Banoffee Pie gebakken, omdat ik deze zo lekker vond. Tijdens de Morning- Tea kreeg ik een presentje en een kaart waar al het personeel een stukje op had geschreven, dit als bedankje voor mijn onderzoek en het harde werken.
Na werk hebben we nog een aantal biertjes gedaan en afscheid genomen. Wel heb ik beloofd om na het reizen nog even een kijkje te komen nemen en iedereen gedag te zeggen voordat ik terug vlieg naar Nederland. En zo was dat alweer de laatste dag en dus tijd om onze spullen te gaan pakken voor de roadtrip.

Vrijdagavond zijn we begonnen met het wassen van alle kleren en pakken van onze spullen. De planning is om zondag te vertrekken, dus vandaag (zaterdag) moesten we alles gereed maken. Zo hebben we onze kamers opgeruimd en schoongemaakt, auto gewassen, boodschappen gedaan, spullen gepakt, etc.

Zaterdagavond hadden we gezegd om voor Oscar en Christine te koken omdat ze zo goed voor ons gezorgd hadden. We hadden gekozen om pannenkoeken te bakken, omdat Oscar deze zo lekker vond toen hij in deze een keer in Nederland op had. Als toetje hadden we appelcrumbel gemaakt. Ze vonden het erg leuk dat we hadden gekookt en ook niet geheel onbelangrijk ze vonden het erg lekker.

Na afscheid te hebben genomen van Oscar en Christine en bedankt te hebben voor alles, want we hadden geen beter plek kunnen bedenken om te verblijven tijden te stage!
Gaan we morgenochtend dan op weg richting het Zuidereiland. Ik heb er onwijs veel zin in dus…. Let’ss go!!!!!!!!!!!!!!

Jullie horen van me,

Cheers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Hallo allemaal, Welkom op mijn profiel. Hier kunt u alles lezen over mijn reis en belevenissen.

Actief sinds 04 Feb. 2015
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 13425

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 25 Juli 2015

Stage Nieuw Zeeland

Landen bezocht: