Week 6 Raglan kajakking - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Dennis Ammerlaan - WaarBenJij.nu Week 6 Raglan kajakking - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Dennis Ammerlaan - WaarBenJij.nu

Week 6 Raglan kajakking

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Dennis

16 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Olla,

Alweer een week voorbij en dus maar weer even tijd maken voor een reisverslagje. Het was een drukke week met het afronden van mijn onderzoeksverantwoording en het ruimen van de planten in de Venlo kas. Er is geen reden voor zorgen, want me onderzoeksverantwoording heb ik mooi op tijd afgekregen en opgestuurd naar school.

Deze week kwam ik ineens wat bekends tegen, ben je aan de andere kant van de wereld zie je ineens een spitmachine van SBO Bleiswijk staan. Maar goed, het ruimen van de planten in de Venlo kas op Massey schiet ook al aardig op. Één helft is klaar en we zijn een goed eind op weg met de andere helft. Op de ene helft zullen alstroemeria’s geteeld gaan worden in de grond, maar omdat de samenstelling van de grond niet naar wens was, zijn de zakken met puimsteen, waar de rozen in groeide, hier geleegd. Ook hebben we er oude substraatmatten met kokos kapotgesneden. Het is de bedoeling om dit met de grond te mengen en het door te frezen, om de structuur te verbeteren en een mooi mengsel van klei, puimsteen en kokos te krijgen. Op de andere helft zullen Breanthus geteeld gaan worden. Deze zullen niet in de grond geteeld gaan worden, daarom moeten we hier alle zakken met puimsteen weghalen. Dus dat wordt lekker ouderwets buffelen.

Vrijdag werd er afscheid genomen van een werknemer, want hij is verhuist naar de andere kant van de stad en het werd daardoor te ver rijden. Vanwege het afscheid waren er pizza’s gehaald voor tijdens de lunch. En omdat er hard gewerkt was van de week, stond er vrijdagmiddag een aantal heerlijk koude biertjes klaar.

Van het weekend zijn we naar Raglan geweest, dit is een echt surf en kajak dorpje op 3 uur rijden van Auckland aan de westkust van het Noordereiland. Zaterdags zijn we gaan kajakken in een Bay bij Raglan. Het weer was super en een mooi gebied om te kajakken dus dan ben ik al snel tevreden.

Na een paar uurtjes lekker te hebben gekajakt, zijn we het dorpje in gelopen. Raglan is een super gaaf surfdorpje met een erg gezellige sfeer, alles draait hier om het surfen en het kajakken. Vervolgens zijn we opzoek gegaan naar een camping om te overnachten. Dit was geen moeilijke opgaven, want de camping ‘Raglan Kopua Holiday Park’ ligt vlaknaast het dorpje aan de zee.

Om van de camping naar het dorpje te gaan moet je over een wandelbrug van paar meter hoog, die bekent is doordat er vele mensen vanaf springen. Dus ja dan waag ik ook graag even een aantal sprongen.
Na wat gegeten te hebben en aan het strand een biertje te hebben gedaan, hebben we met een aantal Kiwi’s (Nieuw Zeelanders)ontmoet. We hebben een aantal drankspelletjes met ze gedaan en daarbij kon een potje bierpong niet aan ontkomen, zo was het een erg gezellig avondje.

De volgende dag werden we alweer rond uurtje of half 8 wakker, door de warme zonnestralen die door de ramen van de auto kwamen. Dus dat wordt van de week eerst maar even een aantal gordijntjes in de auto maken. Toen ik wakker was heb ik gelijk me zwembroek maar aangetrokken om een stukje in de zee te gaan zwemmen. Het was lekker fris, maar super gezicht om vanuit de zee te zien hoe de zon opkwam. Na een heerlijke ochtend duik en wat eten werd het weer helaas een stuk minder. Op de planning stond om te gaan surfen, maar vanwege de slecht weersvoorspellingen moesten we dit laten schieten.

Voordat we terug naar Auckland gingen, zijn we nog snel even langs de ‘Bridal Veil Falls’ gereden. Dit is een waterval van 55 meter hoog, helaas iets te hoog om van af te springen:p. Terug in Auckland kwamen de weersvoorspellingen uit en heeft het heel de avond en nacht geregend.

Na vorige week hard aan school te hebben gewerkt, hebben we deze dinsdag wat meer tijd over om even wat aan de auto te hobbyen. Verder is er gelukkig ook weer meer tijd om lekker te kunnen gaan sporten. Maak je dus maar geen zorgen over me, hier gaat alles nog steeds goed!!

Cheers,