Week 7 Smells like rotten eggs - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Dennis Ammerlaan - WaarBenJij.nu Week 7 Smells like rotten eggs - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Dennis Ammerlaan - WaarBenJij.nu

Week 7 Smells like rotten eggs

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Dennis

24 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Kai Ora (Hallo) allemaal,

Het is alweer dinsdag/paper day en dus even tijd maken voor een reisverslagje. Bedankt voor alle reactie, het is leuk om te horen dat iedereen zo mee leeft. Alweer 7 weken van huis, wat vliegt de tijd snel voorbij.

Doordat we deze week wat meer tijd vrij hadden, hebben we dinsdag weer even lekker kunnen hobbyen aan de auto. Zo zijn we bezig geweest met het maken van een tafeltje en een soort keukentje. En omdat vorige week, al vroeg de zon in de auto scheen, zijn we begonnen met de gordijnen. Hoow, ik mag eigenlijk geen wij zeggen, want Christine (de vrouw waar we verblijven) wilde ons graag helpen en heeft de gordijnen voor ons genaaid. Deze zullen we deze week erin gaan maken.

Verder ben ik afgelopen week niet meer op de vestiging in Massey aan het werk geweest. Tim verteld, dat de meeste rozen uit de kas gehaald zijn en dat ze zijn begonnen met het kunstmeststrooien, spitten en frezen van de grond.
Zelf ben ik afgelopen week bezig geweest met de normale gewaswerkzaamheden op Riverhead. Het gewas gaat er steeds beter uitzien, helaas is er in de kas met diffuus glas wel veel last van spuitschade/verbrandingsschade.
Vanaf vorige week ben ik begonnen met iedere dag de EC te gaan meten i.p.v. twee of drie keer per week, want er zijn vele schommelingen en op deze manier kunnen we een beter beeld krijgen van EC- waarde van de drainage van alle soorten in de kas en ook de verschillen zien tussen puimsteen en kokos.
Ook zijn we bezig met het maken van opvangbakken in de nieuwe kas, zodat we de EC- waarde van het drainwater van heel de dag kunnen meten en niet van één moment.

Afgelopen donderdag moest ik er toch echt aangeloven, me haar werd te lang en dus op naar de kapper. Wel een beetje wennen voor het eerste sinds tijden niet meer geknipt worden door me zusje, maar door een collega aan de andere kant van de wereld. Helaas zit het dan ook niet zo goed als dat me zusje het knipt.

Vrijdagavond werden Tim en ik mee genomen uit eten door Christine en Oscar bij Dutch Delight. Dit is een Hollands restaurant met allemaal Nederlands eten. En daarom mochten bitterballen, , appeltaart en een glas Fristi natuurlijk niet ontbreken.
Na lekker te hebben gegeten vrijdagavond, stond zaterdagochtend rond kwart voor 6 de wekker, om op weg te gaan naar Rotorua zodat we een lange dag hadden.
Rotorua is een stadje gelegen in een gebied met veel geothermische activiteit van vulkanische oorsprong. Daarom zijn er in Rotorua veel geisers en kokend hete modderbaden te zien. Het is heel apart om te zien hoe de hete damp overal uit de grond, riool en vijvers komt. De modderbaden en veel waterbronnen zijn erg warm, vaak rond het kookpunt ±100⁰C. De damp die vrij komt is zwavelwaterstof, dit stinkt heel erg en lijkt op de geur van rotten eieren. De stank ruik je door heel de stad.

We hebben eerst een bezoekje gebracht aan Kuirau Park, waar toevallig die dag ook markt was. Hier hebben we even een rondje gelopen langs de kramps, waarna we door zijn gereden de Government Gardens. Dit zijn allemaal erg mooie en strak bijgehouden tuintjes met warmwaterbronnen. Voor het Rotorua Museum , wat een erg mooie gebouw is, wordt op mooie, korte grasmatjes cricket gespeeld door oudere mensen.
Vervolgens zijn we naar het Te Puia Moari Village geweest. Hier hebben we gekeken naar een Maori show en een kijkje genomen in Maori huisjes. Het was een erg grappige show en vooral leuk om te zien hoe Maori’s mensen proberen te intimideren. Na Te Puia Maori Village was de dag gelukkig nog niet om en was er dus nog tijd om de Rainbow Mountain te beklimmen. De wandeltocht was 2,5 kilometer lang, waarna je de top van de berg bereikt op een hoogte van 743 meter. Van hieruit had je een super uitzicht over de omgeving.

De volgende dag zijn we naar Wai-o-tapu Thermal Wonderland geweest. Dit is een park met vele actieve geisers, warmwaterbronnen en modderbaden. We waren net op tijd want dagelijks om 10:15 uur spuit de ‘Lady Knox Geyser’ (een grote geiser) ongeveer 25 meter hoog, dit was indrukwekkend om te zien. Verder was het erg bijzonder om alle verschillende kleuren, fel groen, rood, blauw etc., van de bronnen in het park te zien. De verschillende kleuren ontstaan door de chemicaliën die in het water aanwezig zijn.
Het was weer een leuk weekend, waar we veel gezien hebben. Nu kunnen we weer een weekje aan het werk.

Cheers,