Week 8 Tuinbouwbedrijf als trouwlocatie - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Dennis Ammerlaan - WaarBenJij.nu Week 8 Tuinbouwbedrijf als trouwlocatie - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Dennis Ammerlaan - WaarBenJij.nu

Week 8 Tuinbouwbedrijf als trouwlocatie

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Dennis

31 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo allemaal,

Het is weer reisverslagtijd. Het was vergelijken met andere week een rustig en ontspannen weekje. Er was voor het weekend geen tripje geplant, dus alle tijd even te relaxen.

Deze week had ik net als vorige week wat meer tijd over vanwege niet veel schoolwerk, want er zijn nog niet genoeg resultaten om te analyseren en ik heb nog geen feedback gekregen op me onderzoeksverantwoording.
Dat betekend dat we dinsdag lekker de tijd hadden om aan de auto te hobbyen. Dit is naar eigen zeggen goed gelukt, tafeltje is klaar, keukentje af, gordijntjes hangen. Zo kunnen we bij de volgende trip kijken of alles naar wens is.

Het was afgelopen week wel een bijzondere week op het werk. Er zou vrijdag een trouwerij plaats vinden in de kas. Het was niet zomaar een trouwerij, want de bekende Nieuw- Zeelandse zanger ‘David Dallas’ ging trouwen. Zelf had ik nog nooit van hem gehoord, maar het scheen in Nieuw- Zeeland een bekend iemand te zijn. Toch wel bijzonder, want het was de eerste keer dat er een trouwerij op het bedrijf plaats vond en als het dan een bekend iemand is, is helemaal leuk.
Daarom mochten we alle rozen in de eerste poot van ieder pad niet geknipt worden, zodat er veel open bloemen te zien waren. Ook werd al het onkruid in de eerste poot verwijderd, zodat het er netjes uitzag. Verder werd vrijdag alles helemaal opgeruimd, schoongemaakt en opgebouwd. Want vrijdagmiddag om 4 uur startte de trouwerij.
Eigenlijk mocht iedereen vrijdag om 15:00 uur stoppen, maar omdat ik met iemand mee reed die had beloofd om te helpen als parkeerwacht, werd ik ook gevraagd/ verwacht dat ik zou helpen. Helaas regende het pijpenstelen en had ik geen paraplu bij me, dus was ik goed nat geregend. Maar ja ik heb weleens geleerd altijd te blijven lachen dus heb ik dat ook wel gedaan met een collega die ook hielp.

Vrijdag na werk heb ik nog even lekker gezwommen, waarna Tim en ik naar Esther (Nederlandse meid die we hebben leren kennen op Waiheke island) geweest, om een hapje te eten. Omdat we zaterdag toch vrij waren en nu dichtbij het centrum waren, zijn we daarna gelijk maar even de stad in gedoken, om het uitgaansleven in Auckland te proeven.

Zaterdag en zondag hebben we niet zo veel gedaan, beetje gevoetbald, gesport, van het weer genoten wanneer het kon en wat aan school gewerkt.

Maandag ben ik samen met Harry bezig geweest met het maken van het beregeningssysteem voor de alstroemeria’s in de Venlo-kas op Massey. Weer eens wat anders dan rozen plukken, PVC lijmen en ingraven, helaas geen kraan dus dan maar met het handje ingraven.
En vandaag (dinsdag) heb ik vanmorgen weer een tijdje met me ouders geskypet, was weer even leuk om ze te spreken en te horen hoe alles er thuis aan toe gaat. Ook ben ik nog een tijdje aan school bezig geweest, waarna Tim en ik de laatste dingentjes aan de auto hebben afgemaakt.
Dit keer heb ik het reisverslag eindelijk iets korter kunnen houden. Volgende weekend is het Pasen en zijn we hier ook op Goede Vrijdag en Paasmaandag vrij, dus dat betekend lekker een lang weekend vrij.

Jullie horen van me,
Ciao

  • 31 Maart 2015 - 20:10

    Tante Marlene:

    Leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt.
    Blijf lekker werken en genieten.
    Groetjes tante Marlene en oom John .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Hallo allemaal, Welkom op mijn profiel. Hier kunt u alles lezen over mijn reis en belevenissen.

Actief sinds 04 Feb. 2015
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 13430

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 25 Juli 2015

Stage Nieuw Zeeland

Landen bezocht: