Week 3 Een auto kopen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Dennis Ammerlaan - WaarBenJij.nu Week 3 Een auto kopen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Dennis Ammerlaan - WaarBenJij.nu

Week 3 Een auto kopen

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Dennis

24 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo allemaal,

Na vele leuke reactie op de vorige reisverslagen, heb ik weer een nieuw reisverslag.
Vorige week en deze week is het een stuk rustiger op het stagebedrijf. Dit komt doordat er geprobeerd is te pieken met de hoeveelheid rozen tijdens de Valentijn, wat ook goed gelukt is. Hierdoor produceert het gewas nu minder rozen en is er meer tijd voor gewas onderhoud. Zo ben ik vorige week ook gestart met mijn metingen aan het gewas.

Ook ben ik na het inleveren van mijn plan van aanpak en een skype- gesprek met school, begonnen aan de literatuurstudie voor mijn verslag. Zo is afgesproken met het stagebedrijf dat we iedere week een dag thuis aan onze verslagen kunnen werken. Zodat we ongestoord kunnen werken, zonder dat iemand vraagt of je even kan helpen of naar kan kijken. Ook kunnen we op deze dag overleggen als dat nodig is, omdat Tim normaal op de vestiging in Massey werkt en ik in Riverhead en overleg dan lastig is. Tijdens deze ‘paper work day’ moet er goed gegeten worden om hard te werken aan het verslag. En dit lukt natuurlijk goed met heerlijk broodjes gezond.
Verder vermaak ik me in de avonduren door een rondje te gaan hardlopen, voetballen , zwemmen en soms te lekker een filmpje te kijken.

Deze week stond ook in het teken van het kopen van een auto. Zodat we in de weekenden meer kunnen doen en makkelijk ergens heen kunnen gaan.
Dit leek niet zo heel moeilijk, maar na wat rondkijken op het internet viel dit al snel tegen. Uiteindelijk waren we tot de conclusie gekomen dat het een ‘van’ moest gaan worden. Dit is een busje, zodat we er in kunnen slapen als we een weekendje weggaan.

Na een aantal avonden het internet afgezocht te hebben, zijn we zaterdag bij een aantal auto’s wezen kijken. We hadden het geluk dat we de auto van Christine (vrouw waar we verblijven) konden leen, zodat we er makkelijk meerder konden bekijken op een dag. Zo hebben we een aantal praktische en goede auto’s gezien.

Nadat we er zaterdag nog niet helemaal uit waren, zijn we zondag ochtend vroeg bij een auto wezen kijken. Dit was niet veel en daarom zijn we daarna door gereden naar de ‘car fair’ in Auckland. Dit wordt georganiseerd op een grote parkeerplaats, waar mensen heen kunnen komen om hun auto te verkopen of er een te kopen.
Omdat er vele backpackers zijn in Nieuw Zeeland is dit een goede manier of snel en makkelijk je auto te verkopen. Hier waren dus ook veel al kant-en-klare auto’s met ingebouwd bed te vinden. Helaas zat er geen goede auto voor ons bij.

Zo hebben we een dealer waar we zaterdag waren geweest gebeld of we de auto nog keer konden bezichtigen. En zo hadden we onze eerste auto een Toyota Estima, een mooie familie auto, gekocht. Een raar fenomeen in Nieuw Zeeland is dat je onverzekerd legaal mag rondrijden. Daarom konden we de auto gelijk meenemen.

Zo zijn we vandaag en gister na het werk meteen maar wat spullen gaan halen voor in de auto. En begonnen met het verwijderen van de banken. Van de week hopen we ’s avonds een begin te kunnen gaan maken met het inbouwen van een bed en zo onze eigen campervan te creëren. Zodat we van het weekend ergens heen kunnen gaan.

Jullie horen van me!
See you,

• 25 Februari 2015 - 13:40

Tante Marlene:

Hallo Dennis
    Wat leuk om te lezen dat het goed met jullie gaat .
    En stoer hoor zo'n mooie auto.
    Dan kunnen jullie inderdaad het land verkennen .
    Heel veel plezier .we blijven met plezier je reisverslagen lezen.
    Groetjes ....